1. Zarządzanie sprzętem

Jednym z najważniejszych aspektów pracy techników napojów jest dbanie o prawidłowe funkcjonowanie sprzętu na co dzień. Nalewaki do piwa, rollbary, karbonizatory czy systemy dystrybucji napojów wymagają regularnych przeglądów i konserwacji. Dlaczego warto regularnie korzystać ze wsparcia serwisowego?

Zapobieganie awariom

Sprzęt, który jest serwisowany regularnie, rzadziej ulega awariom. Dzięki temu unikamy przestojów w pracy baru. Konieczność oddania sprzętu do naprawy lub zakupu nowego generuje koszty niewspółmierne do regularnych serwisów i zapobiegania uszkodzeniom. Ponadto, stała współpraca z serwisantami, często umożliwia otrzymanie sprzętu zastępczego na czas naprawy.

Nawet z pozoru drobne usterki potrafią znacząco zmniejszyć wydajność i opłacalność pracy. Nadmierne pienienie się piwa generuje straty bezpośrednie w postaci nadprodukcji zlewek i implikuje wolniejsze tempo obsługi. Tym samym obniża wydajność i negatywnie wpływa na odczucia gości względem lokalu.

Wydłużenie żywotności sprzętu

Regularne serwisowanie pozwala na dłuższe korzystanie z urządzeń. Technik podczas wizyty często będzie w stanie zidentyfikować drobne usterki, zanim przerodzą się one w poważniejsze problemy. Pozwala to uniknąć kosztownych i uciążliwych napraw oraz reagowania w warunkach kryzysowych. Redukuje ryzyko, że w piątek wieczór, gdy wszystko powinno działać jak w zegarku, piwo przestaje lecieć lub pieni się nadmiernie.

Optymalizacja wydajności

Serwisanci mogą pomóc w poprawie wydajności sprzętu poprzez regulację jego ustawień i dobór odpowiednich urządzeń. Niewystarczająco wydajna schładzarka może powodować problemy z wyszynkiem i wydłużać czas obsługi. Z drugiej strony, wysokowydajny sprzęt przy mało intensywnym użytkowaniu generuje wyższe koszty i zajmuje zbyt dużo miejsca za barem.

2. Zarządzanie przepływem pracy

Projektowanie baru i planowanie procesów jest zadaniem wymagającym wiedzy i doświadczenia. Niejednokrotnie, skupiając się wyłącznie na względach estetycznych i polegając na własnej intuicji, osoby zarządzające czy projektanci wnętrz, generują problemy, których można było uniknąć. Doświadczenie w obsłudze sprzętu i znajomość branży napojów pozwala technikom wskazać, jak usprawnić niektóre procesy w barze, czy to już na etapie projektowania czy w ramach rozwoju.

Odpowiednie rozmieszczenie sprzętu i narzędzi w barze często istotnie wpływa na wygodę i i wydajność pracy. Serwisant napojów może doradzić, gdzie najlepiej umieścić dystrybutory, krany czy lodówki, aby zmniejszyć czas potrzebny na obsługę zamówień. Krótsze dystanse między stanowiskami pracy to mniej zbędnych ruchów i większa wydajność. Rozmieszczenie schładzarek może być natomiast kluczowe dla ich bezawaryjnej pracy, m.in. zapewniając odpowiednią wentylację i dystans od źródeł ciepła.

3. Szkolenie personelu i wsparcie techniczne

Serwisanci napojów to nie tylko technicy, którzy naprawiają sprzęt – to również eksperci, którzy mogą przeszkolić personel baru w obsłudze urządzeń i przestrzeganiu dobrych praktyk. Właściwa obsługa maszyn może znacząco wpłynąć na płynność pracy baru i zmniejszyć uciążliwość zarządzania. Odpowiednio reagujący, świadomy pracownik to mniej problemów do rozwiązania dla menadżera czy właściciela i unikanie niepotrzebnych przerw w pracy urządzeń.

Szkolenie z obsługi sprzętu

Często błędne używanie sprzętu prowadzi do problemów technicznych, np. w postaci nadmiernego pienienia piwa, przegazowania produktu, wycieku gazu. Serwisant napojów może przeszkolić pracowników w prawidłowej obsłudze urządzeń. Dzięki temu zespół będzie mógł korzystać z nich w sposób płynny, a ryzyko awarii zostanie zminimalizowane lub w porę dostrzeżone. To zadanie dla którego potrzebujesz serwisu.

Wsparcie w sytuacjach awaryjnych

W razie awarii sprzętu serwisanci mogą szybko zareagować, a wiele problemów można rozwiązać prawie natychmiast, udzielając wskazówek przez telefon. Świadomy pracownik, potrafiący sam zdiagnozować usterkę lub opisać ją odpowiednio serwisantowi, minimalizuje przestój w pracy baru, ogranicza niepotrzebne straty, a nawet sprawia, że wizyta technika w trybie awaryjnym nie jest konieczna. W wielu przypadkach szybka naprawa może być kluczowa dla utrzymania płynności działania, zwłaszcza w trakcie sezonu i w szczycie ruchu.

4. Doradztwo w zakresie wyboru napojów i sprzętu

Serwisanci napojów mają dostęp do najnowszych rozwiązań technologicznych i często wiedzą, które produkty czy sprzęty mogą najlepiej sprawdzić się w danym typie lokalu. Mogą doradzić właścicielom barów, jakie napoje warto wprowadzić do oferty, a także pomóc w doborze sprzętu, który nie tylko będzie wydajny, ale też dopasowany do specyfiki lokalu.

W zależności od warunków magazynowych, preferencji klientów i sezonu, serwisanci mogą podpowiedzieć, jakie nowości warto wprowadzić do oferty np. popularne obecnie napoje kraftowe, wodę z kranu, lemoniadę czy cold brew latem albo wino z nalewaka, będące bazą do grzańca zimą.

Właściwie dobrany sprzęt może znacząco poprawić wydajność pracy baru. Serwisanci, na podstawie swojego doświadczenia, mogą pomóc w doborze urządzeń, które najlepiej sprawdzą się w danym miejscu i przy określonym budżecie.

W Stowarzyszeniu dążymy do tego, aby technik był szeroko pojętym wsparciem dla gastronomów, handlowców czy właścicieli browarów, służąc swoją wiedzą i doświadczeniem nie tylko w sytuacjach kryzysowych, ale także w codziennym funkcjonowaniu i rozwoju firmy,

Stowarzyszenie Serwisantów Branży Napojów i Gastronomii

KRS: 0001113749

NIP: 8982309506

REGON: 529067842

Działamy na terenie całej Polski.

Siedziba: Pl. Katedralny 11/12 / 1B, 50-329 Wrocław

kontakt: kontakt@stowarzyszenieserwisantow.pl

Odwiedź nasz profil:
Dokumenty